Herroepingsrecht & Retourvoorwaarden

Bij Slaap-Optimaal V.O.F. willen we dat u tevreden bent. Omdat wij werken met grote en zware goederen (bedden, boxsprings en matrassen), is het retourneren echter een complexer proces dan bij een klein pakketje. Hieronder leggen wij helder uit wat de regels en kosten zijn in verschillende situaties.


Scenario 1: Annuleren vóór levering

Nog geen kosten gemaakt? Dan betaalt u niets.

Heeft u een bestelling geplaatst, maar bedenkt u zich voordat wij het transport hebben ingepland. Dan kunt u kosteloos annuleren. Wij storten het volledige aankoopbedrag direct terug op uw rekening.

Scenario 2: Retourneren na ontvangst

Als u het bed al heeft ontvangen en u wilt het retourneren, maken wij onderscheid tussen producten die nog in de verpakking zitten en producten die al in gebruik zijn genomen.

A. Ongebruikt & in originele verpakking

Het bed of matras is nog niet gemonteerd, niet op geslapen en zit nog netjes in de originele, ongeopende verpakking.
  • Kosten: U betaalt alleen de transportkosten voor het ophalen.
  • Terugbetaling: U ontvangt het volledige aankoopbedrag van het product terug (minus de transportkosten).

Toelichting: Wij kunnen dit product direct weer als nieuw verkopen, daarom rekenen wij alleen de ritprijs van de vrachtwagen.

B. In gebruik genomen / Uitgepakt

U heeft de verpakking verwijderd, het bed gemonteerd of er al op geslapen. Het product is hierdoor niet meer “nieuw” en wij kunnen dit niet meer als zodanig verkopen.
  • Kosten: U betaalt de transportkosten PLUS kosten voor ompakking, reiniging en waardevermindering.
  • Terugbetaling: U ontvangt het aankoopbedrag terug, minus de bovenstaande kosten.

Toelichting: Omdat wij het product hygiënisch moeten reinigen, controleren en opnieuw moeten verpakken (of als ’tweedekans’ moeten aanbieden), worden deze kosten in mindering gebracht op uw retourbedrag.


Scenario 3: Defect of schade (Garantie)

Is er iets mis met het bed bij levering? Is er een onderdeel beschadigd of werkt er iets niet goed?

Dit valt onder onze service en garantie.
  • Wij lossen dit kosteloos voor u op.
  • Afhankelijk van het probleem sturen wij een monteur, ruilen we het onderdeel om, of vervangen we het complete product.
  • U betaalt in dit geval geen transport- of reparatiekosten.

Hoe meld ik een retour of klacht aan?

Wilt u gebruikmaken van uw herroepingsrecht of een defect melden? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. Vermeld hierin duidelijk uw ordernummer en de reden van de aanvraag.

E-mail: info@slaap-optimaal.nl

Telefoon: +31 85 369 59 92

Shopping Cart0

Geen producten in de winkelwagen.